dijous, 10 de gener del 2013

MOUSSE DE LLIMONA AMB COBERTURA DE LEMOND CURD

Tinc un cunyat al que no li agrada la xocolata, aquest nadal anavem a sopar a casa seva el 24 per celebrar el Nadal amb el meu sogre i vaig fer aquest pastis de llimona que havia vist en un dels blogs de cuina que segueixo i que més m'agraden, .courecoulants.blogspot.com.es.
Em feia una mica de por fer-lo perquè porta gelatina i no l'havia feta servir quasi mai i quan ho havia fet havia estat un desastre.Vaig fer unes proves uns dies abans i havia fet servir les meves amigues de conillets d'indies, el primer intent no va resultar, però el segon si.
I el dia 24 també va ser tot un èxit, la família va quedar encantada .
Es una recepta senzilla pero delicada, quan la feu poseu-hi tot el vostre amor i carinyo.

Primer heu de fer la planxa de pa de pessic.
Es posen en un bol els ous i el sucre i es bat fins aconseguir una barreja densa i que hagi augmentat el 
volum, si teniu batedora de barilles molt millor.Afegiu l'oli , la ratlladura de llimona i les gotes d'essència de llimona aneu barrejant suaument per que no perdi el volum , per últim anem abocant al bol la farina i la cullerada de llevat ( que hem barrejat amb la farina ) a poc a poc i anant barrejant suaument fins que estigui ben integrat, heu d'evitar que us faci grumolls. Posem la massa en una safata de forn prèviament folrada amb paper vegetal i enfornem uns 8 a 10 minuts a 180º amb el forn preescalfat.
Treiem del forn i deixem refredar a sobre d'una reixeta, quan sigui fred tallem la mida del nostre motlle i la col.loquem dins.

Per la mousse de llimona, hem de semi muntar la nata líquida en un bol ample, ha d'agafar consistència però no ha de quedar dura.Posem a hidratar les fulles de gelatina en un bol amb aigua molt freda uns 10 minuts. Un cop la nata muntada hi afegim els iogurts de llimona i unes gotes d'essència de llimona i remenem suaument per que la nata no perdi el volum.
Escalfem la llet amb el sucre al microones, quan sigui ben calent escorrem les fulles de gelatina i les barregem amb la llet i el sucre ben calents, remenem fins que estiguin ben foses, afegim a la barreja de nata i iogurt  remenant suaument fins que estigui ben integrat.
Aboquem la barreja sobre la base del pastis i reservem a la nevera fins que cualli, llavors sera el moment de posar la cobertura.( espereu unes dues hores, jo la vaig posar al congelador ).

Cobertura de lemon curd o crema de llimona,posem al foc un cassó amb el suc de llimona colat i el sucre,anem remenant per evitar que s'enganxi, en un altre bol batre els ous amb la maizena.
Posar a hidratar les fulles de gelatina en un bol d'aigua ben freda uns 5 o 10 minuts.
Quan la barreja de suc de llimona i sucre bulli la retirem del foc i hi aboquem la barreja d'ous i maizena a poc a poc i sense parar de remenar per evitar que es cualli.
Tornem la barreja al foc fins que espesseixi sense deixar que bulli, afegim la mantega i remenem be fins que estigui ben dissolta , escorrem les fulles de gelatina i les incorporem a la barreja .
Aboquem la cobertura a sobre de la mousse que estarà ben quallada i reservar a  la nevera fins l'hora de servir ( unes 3 o 4 hores ) jo la vaig  fer el dia abans.

Vaig fer servir un parell de trucs, per donar-li mes gust de llimona a la mousse li vaig posar unes gotes d'essència de llimona. La nata com que la primera vegada no se'm muntava la vaig posar muntada sense sucre.


INGREDIENTS
Per la planxa de pa de pessic
2 ous
50 gr de sucre
50 gr de farina
10 ml.d'oli d'oliva
1 c.c. de llevadura
3 gotes d'essència de llimona
ratlladura d'una llimona

Per la mousse de llimona
4 iogurts de llimona de 125 gr.
80 ml. llet
80 gr, de sucre
6 fulles de gelatina
200 ml. de nata líquida

Per la cobertura de lemon curd
2 ous
150 ml. de suc de llimona natural colat ( 4 o 5 llimones )
120 gr de sucre
15 gr. maizena
30 gr. de mantega
2 fulles de gelatina





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada