dissabte, 19 de febrer del 2011

PANETS

Sempre m'ha agradat fer pa, però em semblava difícil i molt feixuc. Fa uns anys em van regalar una màquina per fer pa i vaig començar a fer-ne, la màquina si la deixes sola et cou el pa i tot però només en el format de pa de motlle, fa uns dies vaig veure una recepta per fer panets ( d'aquests d'hamburguesa ) i feien una pinta... ahir em vaig decidir a fer-los, ara veureu el resultat a mi em sembla espectacular. La recepta és una mica llarga, però molt senzilla.
-En un bol es baten la llet, l'ou , l'oli i la sal. En un altre més gran es posa la farina i el sucre, és fa un volcà i al mig s'hi barreja el llevat  amb els ingredients del primer bol. Quan està pastada s'embolica amb un drap i es deixa reposar aproximadament una hora , perquè dobli el seu volum. Quan ha pujat es torna a pastar per treure-l'hi tot l'aire que hagi agafat, es fan 8 panets ( se'n poden fer més, 8 són molt grossos ), és tapen i es deixen una hora més per que agafin volum.
Pre-escalfem el forn a 220º ( calor a dalt i a baix ).
Quant els panets han doblat el volum, els ruixem amb aigua i els espolvorem amb sèsam. Abaixem la temperatura del forn a 200º , el ruixem amb una mica d'aigua i posem els panets entre 10 i 15 minuts, als 3 minuts els vaig tapar amb paper d'alumini perquè no se'm cremessin.
Han quedat deliciosos !!!!
Si teniu panificadora o tmx es pot fer a la màquina jo ho he fet amb la funció pastar de la meva màquina i quan ha acabat ja podia fer els panets, ja havia pastat i pujat la massa. Poses tots els ingredients a la màquina i li programes la funció de pastar i en 1.50 h. ja ha fet tot el procés. Amb la tmx no sé exactament quina funció és.

INGREDIENTS


300 ml de Llet ( pot ser descremada, semi o també de soja ).
1 ou
30 ml d'oli ( a la recepta deia de girasol, jo no en tenia i el vaig posar d'oliva )
1 cullerada de postres de sal
550 gr de farina de força
50 gr. de llevat de forner
1 culleradeta de cafe de sucre
sèsam

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada